Meer informatie ? Neem contact met ons op

+31(0) 411 76 90 17

 

advertentie opties

 

 

 

Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren binnen Search Engine Marketing:

Banner marketing

Naast tekstadvertenties is het ook mogelijk met visueel aantrekkelijke banner marketing te adverteren in het Google inhoudsnetwerk. Het inhoudsnetwerk is de uitgebreide verzameling partnersites van Google waarop Search Engine Advertising advertenties verschijnen. Doordat het inhoudsnetwerk zo uitgebreid is zijn er meerdere SEA-strategieën te volgen:

  • keyword targeting: advertenties op zoekwoorden in zoekpagina’s en inhoudsnetwerk Google
  • positie targeting: advertenties alleen in het inhoudsnetwerk
  • contextuele targeting: advertenties op onderwerp-gerelateerde pagina’s in het inhoudsnetwerk

Recentelijk is hier een nieuwe manier bijgekomen, waarbij gebruikers die reeds uw website hebben bezocht specifiek kunnen worden getarget. Deze manier van adverteren wordt Remarketing genoemd. Het inhoudsnetwerk is gericht op de eerste fase van het aankoopproces: Mensen zijn nog niet (bewust) op zoek, zijn zich aan het oriënteren. In deze fase is banner marketing met visueel aantrekkelijke banners erg geschikt.

Banner marketing werkt qua plaatsing hetzelfde als tekstadvertenties in het inhoudsnetwerk, namelijk contextueel gericht. Uw advertenties worden geplaatst op onderwerpgerelateerde pagina’s. Uw advertentie wordt weergeven wanneer de woorden uit uw campagne overeenkomen met een bepaald bericht.

Banner marketing: bestandsindeling en formaat Voor banner marketing in het inhoudsnetwerk van Google kunt u zowel gebruik maken van statische beelden als geanimeerde beelden. Ongeacht de bestandsindeling is de voorwaarde dat de banners, oftewel beeldadvertenties, uw site duidelijk weergeven en de unieke voordelen van uw product of service benadrukken. Het gebruik van Flash is toegestaan, zolang uw advertentie niet groter is dan 50kB en de clickTAG conversiecode van Google ondersteunt. Een recente ontwikkeling is het adverteren met (YouTube) video’s, dit kunt u combineren met video search.Welke bestandsindeling u ook verkiest, in het inhoudsnetwerk kunt u adverteren met verschillende formaten. Vierkant, leader, scyscraper of combinatie van meerdere formaten.

Remarketing

Er zijn verschillende manieren waarop u advertenties kunt verspreiden via websites binnen het Google Content Netwerk om uw doelgroep te bereiken. De alom bekende manieren zijn contextgericht adverteren (zoekwoord targeting), positiegericht adverteren (positie targeting), categorie targeting (o.b.v. categorielijsten targeten) of het combineren van zoekwoord- en positiegericht adverteren (enhanced online campagnes). En recentelijk is hier een nieuwe manier bijgekomen, waarbij gebruikers die reeds uw website hebben bezocht specifiek kunnen worden getarget. Deze manier van adverteren wordt Remarketing genoemd

Hoe werkt het?

  • Maak een plan. Welke bezoekers wilt u opnieuw benaderen, wie wilt u targeten? Alle bezoekers van uw website? Bezoekers die een bepaalde pagina hebben bezocht? Bezoekers die bij de voorlaatste stap (voor het maken van een afspraak bijvoorbeeld) afhaken? Voer iedere gemaakte groep bezoekers in in AdWords;
  • Plaats per groep een tag op de betreffende pagina. Wanneer een gebruiker op deze pagina komt wordt hierdoor zijn cookie opgeslagen;
  • Wanneer de gebruiker op een website binnen het Google Content Network komt dan krijgt hij de advertentie te zien die u geselecteerd hebt;
  • Draai de geïntegreerde rapporten uit in AdWords om de campagne te managen

Kortom, verhoog uw ROI met deze verschillende manieren van adverteren. Wilt u een voorstel ontvangen om op deze innovatieve wijze uw doelgroep te bereiken? Neem dan contact  met ons op!

 

 

Logo offerte aanvragen 6


Wij zijn gecertificeerd
business partner

 

Shopware is een krachtig en flexibel e-commerce software, maakt gebruik van de modernste
technologieën, is toegankelijk en gemakkelijk te gebruiken en volledig naar uw wensen en eisen aan te passen.

Vraag een demo aan